به اشتراک گذاری موقعیت فعلی کاربر بر روی گوگل مپس امکان پذیر شد

تصویر شاخص


به تازگی گوگل قابلیت به اشتراک گذاری مکان فعلی را برای کاربران اپلیکیشن گوگل مپس ارائه کرده است. استفاده از این قابلیت برای کاربران سیستم عامل های اندروید و iOSS وجود دارد.

بالاخره گوگل امکان به اشتراک گذاری موقعیت فعلی کاربر بر روی گوگل مپس در اختیار کاربران این اپلیکیشن کاربردی قرار داد. از امروز قابلیت جدیدی بر روی گوگل مپس به کاربران نسخه اندرویدی و iOS این اپلیکیشن در سراسر دنیا ارائه شده است که با استفاده از آن می توانند موقعیت فعلی و واقعی خود را دوستان و سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

از این پس کاربران می توانند در پاسخ به سؤال “کجایی” و یا ” چه زمانی می رسی؟” موقعیت واقعی و فعلی خود را برای مخاطب ارسال کنند. افراد و کاربران مخاطب می توانند این اطلاعات به اشتراک گذاری شده را بر روی دستگاه های مجهز به سیستم عامل های اندروید، iOS، ویندوز و غیره مشاهده نمایند. حتی امکان دریافت این اطلاعات بر روی کامپسیوترهای رو میزی و یا لپ تاپ ها نیز وجود دارد.

روش به اشتراک گذاری اطلاعات در خصوص موقعیت فعلی کاربر بسیار ساده است. ابتدای بر روی بر گه جدید Share Location رفته و سپس کاربر مخاطبی را که می خواهید اطلاعات موقعیت مکانی خود را با او به اشتراک بگذارید انتخاب نمایید. به همین راحتی کاربر مخاطب می تواند اطلاعات مکانی شما را دریافت نماید. از طرفی نه تنها می توان این اطلاعات را با مخاطبینی که در لیست مخاطبین گوگل کاربر وجود دارند به اشتراک گذاشت بلکه می توان لینک مربوط به اطلاعات موقعیت مکانی را بر روی پیام رسان های مختلف ارسال نمود تا کاربر مخاطب این اطلاعات را بر روی پیام رسان مورد علاقه خود دریافت نماید.

بعد از ب اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربر می تواند پیامی مبنی بر ارسال اطلاعات موقعیت مکانی را به صورت یک آیکون در پایین صفحه نمایش دستگاه خود مشاهده کند. مسلماً امکان غیر فعال کردن قابلیت و حالت به اشتراک گذاری موقعیت فعلی و واقعی کاربر در هر زمان وجود دارد.

علاوه بر این امکان به اشتراک گذاری مقصد بعدی با استفاده از دکمه More که بر روی صفحه navigation قرار دارد برای کاربران ارائه شده است. در این حالت کاربران و مخاطبینی که اطلاعات مکانی با آن ها به اشتراک گذاری می شود قادر خواهند بود که در خصوص تمامی مسیرها و مقصدهای بعدی شما اطلاعاتی داشته باشند و در صورت تمایل با شما همراهی نمایند.

البته ممکن است در حال حاضر تمام کاربرانی که از اپلیکیشن گوگل مپس استفاده می کنند قادر به استفاده از این قابلیت جدید که همین امروز در اختیار کاربران قرار داده شده است نباشند اما به زودی تمام کاربر در هر جای دنیا قادر خواهند بود تا به قابلیت به اشتراک گذاری مکان فعلی و واقعی از طریق دستگاه های مجهز به سیستم عامل اندروید و یا iOS دسترسی داشته باشند.